پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک

استراتژی هنر وعلم تدوین ، اجرا وارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدف های بلندمدت خود دست یابد.


مشخصات فایل

تعداد صفحات 50
حجم 807 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل

عنوان: پاورپوینت کتاب ( خلاصه ) مدیریت استراتژیک فرد.آر.دیوید – ترجمه : علی پارسائیان و محمد اعرابی

 

فرمت فایل: ppt

تعداد اسلاید: 50

تعریف مدیریت استراتژیک

 

استراتژی

هنر وعلم تدوین ، اجرا وارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدف های بلندمدت خود دست یابد.

فرآیند مدیریت استراتژیک (Strategies management process )

تدوین استراتژی ها

اجرای استراتژی ها

ارزیابی استراتژی ها

 

پایه های مدیریت استراتژیک بر اساس میزان ادارک مدیران از عوامل زیرمیباشد

شرکت های رغیب

بازارها

قیمت ها
عرضه کنندگان مواد اولیه
توزیع کنندگان
دولت ها
بستانکاران
مشتریان که در سراسر دنیا وجود دارند .

 

تدوین استراتژی ها

مقصود از تدوین استراتژی این است که ماموریت شرکت تعیین شود،شناسایی عواملی که در محیط خارجی سازمان راتهدید می کنند یا فرصت هایی رابه وجود می آورند ، شناسایی نقاط قوت وضعف داخلی سازمان ، تعیین هدف هایی

بلند مدت،در نظرگرفتن استراتژی های گوناگون وانتخاب استراتژی خاص جهت ادامه فعالیت.

اجرای استراتژی ها

اجرای استراتژی ها رامرحله عملی مدیریت استراتژیک می نامند.منظور از اجرای استراتژی ها این است که کارکنان ومدیران بسیج شوند واستراتژی تدوین شده رابه مرحله عمل در آورند.در مدیریت استراتژی مرحله اجرای مشکل ترین

مرحله بوده،وایجاب می کند که افراد خود را متعهد به سازمان نمایند،موفقیت مرحله اجرایی استراتژی هابدین امر بستگی دارد که مدیران بتوانند در کارکنان ایجاد انگیزه نمایند.

ارزیابی استراتژی ها

آخرین مرحله در مدیریت استراتژیک ارزیابی استراتژیک بوده که سه فعالیت عمده به شرح زیر صورت می گیرد:

الف- بررسی عوامل داخلی وخارجی که پایه واساس استراتژی های کنونی قرارگرفته اند.

ب- محاسبه وسنجش عملکرد ها

ج- اقدامات اصلاحی

 

در صحنه اجرای استراتژی ها هدف های سالانه و ت ها از اهمیت خاصی برخوردارند و در حالی که در تدوین استراتژی ها هدف ها ی بلند مدت از اهمیتی ویژه ای برخوردار می باشند.

 

اصطلاحات کلیدی در مدیریت استراتژی:

استراتژیست ها

افرادی هستند که مسئول موفقیت یا شکست سازمان می باشندوعهده دار سه مسئولیت اصلی هستند

ایجاد یک بستر برای تغییر

ایجاد تعهد واحساس مالکیت

ایجاد توازن بین ثبات ونوآوری

بیانیه های ماموریت

سندی است که یک سازمان را از سایر سازمانهای مشابه متمایز می نماید، ماموریت سازمان نشان دهنده طیف فعالیت از نظر محصول وبازاربوده در بیانیه ماموریت پرسشی که پیش روی همه استراتزی ها وجود دارد این است

که :(((ما به چه کاری مشغول هستیم ؟))) یک رسالت بیانگر ارزش ها و اولویت های یک سازمان است .

رسالت یا ماموریت سازمان: نموداری است که مسیر آینده سازمان را مشخص می نماید.

فرصتها وتهدیدات خارجی

رویدادها وروندهای اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ،بوم شناسی ،محیطی،ی ،قانونی ،دولتی ، فن آوری ورقابتی است که می تواند به میزان زیادی در آینده به سازمان منفعت یا زیان برسانند،به عبارت دیگر فرآیند انجام دادن

تحقیق وگردآوری وهمگون ساختن اطلاعات خارجی را بررسی عوامل خارجی یا تجزیه وتحلیل صنعت می نامند.

برخی دیگر از فرصت ها وتهدیدها عبارت انداز:تصویب یک قانون ،عرضه محصولی جدید به وسیله یک شرکت رقیب ،کاهش ارزش پول ، بالارفتن نرخ بهره، مبارزه علیه مواد مخدر وغیره


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : استراتژی ,سازمان ,مدیریت ,استراتژیک ,تدوین ,اجرای ,مدیریت استراتژیک ,اجرای استراتژی ,تدوین استراتژی ,ارزیابی استراتژی ,مدیریت استراتژی ,وارزیابی تصمیمات وظیفه ,اجرا وارزیابی تصمیمات ,کتاب مدیریت استراتژیک
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Gerald Jennifer احسان مومنی بَشیوسقه کهربا فان sse7en دامپروری ایران infinity کسب درآمد اینترنتی پرسش مهر 99-98 مجله پوست مو زيبايي لاغري